Tutaj jesteś

Na czym polega service desk?

5 października 2023 Finanse Na czym polega service desk


Aby infrastruktura informatyczna działała niezawodnie, potrzeba nie tylko odpowiedniej konfiguracji sprzętu i oprogramowania. To również błyskawiczne zarządzanie problemami i natychmiastowe eliminowanie błędów, które mogą zaburzyć płynną pracę w przedsiębiorstwie. Service desk IT to usługa wsparcia użytkowników, którzy potrzebują kompleksowej i zdalnej pomocy informatycznej świadczonej przez profesjonalistów.

Czym jest service desk?

Usługi service desk polegają na szybkim i optymalnym dostarczaniu klientom wysokiej jakości wsparcia technicznego. Zadaniem działu obsługi service desk jest świadczenie usług IT począwszy od obsługi zgłoszenia, przez rozwiązywanie problemów po zaplanowanie aktualizacji elementów firmowej infrastruktury. Działania pomocy technicznej IT często wyprzedzają wystąpienie awarii dzięki monitorowaniu cykli życia usług IT oraz identyfikacji problemów technicznych i zapobieganiu im, zanim przerodzą się w poważną awarię.

Jakie procesy są obsługiwane przez service desk?

Najczęściej w ramach procesów, których dotyczą usługi service desk, występuje:

  • zarządzanie incydentami,

  • zarządzanie zmianami,

  • zarządzanie wiedzą,

  • zarządzanie problemami,

  • zarządzanie poziomem świadczenia usług.

Praca działu service desk pozwala dostarczać innym gałęziom działu IT kluczowe wskaźniki do monitorowania poziomu wydajności (KPI). Wśród wskaźników może się znaleźć liczba zgłoszeń serwisowych, incydentów infrastruktury lub statystyka związana z poziomem satysfakcji klientów z wykonanej usługi.

Zalety korzystania z usług service desk

Dlaczego Twoja firma powinna korzystać ze wsparcia technicznego? Dział service desk zajmuje się m.in. odciążeniem zapracowanego firmowego informatyka lub całkowitym jego zastąpieniem. Dział obsługi użytkowników zajmuje się nadawaniem lub odbieraniem dostępów do oprogramowania, jego instalacją i aktualizowaniem do najnowszych wersji. Pracownicy obsługi technicznej klienta czuwają także nad rozwiązywaniem błędów i niepokojących komunikatów, dotyczących np. braku dostępu do sieci. Coraz częściej obsługa service desk działa w trybie zdalnym.

Dlaczego powinieneś zdecydować się na współpracę z działem service desk?

Centrum service desk to usługa zaprojektowana z myślą o idealnym dopasowaniu do biznesu o każdej wielkości. Niezależnie od tego, jakiej wielkości jest Twoja firma, dział obsługi technicznej z jednakową skutecznością zajmie się obsługą mniejszych przedsiębiorstw, a także dużych firm i klientów korporacyjnych. Wachlarz wsparcia zostaje zaprojektowany na podstawie parametrów dostarczonych przez klienta, dzięki czemu jest optymalny finansowo i ma realny wpływ na rozwój Twojego biznesu.

Materiał zewnętrzny

Redakcja buzzz.pl

Redaktorzy buzzz.pl to zespół doświadczonych ekspertów i pasjonatów, którzy z zaangażowaniem tworzą treści na temat biznesu, finansów, ekonomii, IT, marketingu i pracy. Naszym celem jest dostarczanie wartościowych, rzetelnych i inspirujących artykułów, które wspierają naszych czytelników w rozwijaniu się zawodowo i biznesowo oraz w poszerzaniu wiedzy na tematy związane z nowoczesnymi technologiami i gospodarką. Każdy z naszych redaktorów posiada bogate doświadczenie i wiedzę w swojej dziedzinie. Regularnie uczestniczymy w szkoleniach, konferencjach i śledzimy najnowsze trendy oraz badania naukowe, aby być na bieżąco z najnowszymi odkryciami i innowacjami w obszarze biznesu i technologii. Dzięki temu możemy zapewnić naszym czytelnikom dostęp do aktualnych i użytecznych informacji.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

green screen w marketingu