Masz własny sklep internetowy i zastanawiasz się jak dotrzeć jednocześnie do dużej ilości klientów?
Idealnym miejscem do tego będzie Instagram, platforma społecznościowa licząca ponad miliard aktywnych użytkowników, z czego 80% obserwuje aktywne działające konta firmowe. To duże grono potencjalnych klientów twojej firmy.
Ta platforma na olbrzymi potencjał sprzedażowy. Użytkowników interesują przede wszystkim piękne, dobrej jakości zdjęcia, lecz z ankiety przeprowadzonej przez Facebook wynika, że ponad 80% z nich szuka na Instagramie nowych, ciekawych produktów i usług a 46% decyduje się na zakup po odwiedzeniu strony firmowej danej marki.
To najlepsze miejsce w sieci do rozwinięcia działalności sprzedażowej.
Jak sprzedawać na Instagramie?
Po pierwsze załóż konto biznesowe. To bardzo istotne, gdyż za jego pośrednictwem możesz dodać link w Instagram Stories oraz korzystać z całej palety narzędzi reklamowych Menedżera Firmy.
W swoim „bio” umieść aktywny odnośnik do swojej oferty.
Następnie skonfiguruj możliwość zakupów na swoim kanale. Sprawdź czy twoja firma i konto spełniają określone warunki: czy jest zlokalizowana w kraju, który obsługuje Instagram, czy korzystasz z profilu firmowego powiązanego ze stroną na Facebook’u oraz czy twoja strona na Facebook’u nie ma ograniczeń dotyczących kraju lub wieku użytkowników.
Połącz konto instagramowe z katalogiem na Facebook’u. Możesz to zrobić dodając sekcję „sklep” na stronie lub skorzystać z Menedżera Firmy. W katalogu umieść wszystkie swoje najlepiej sprzedające się produkty.
Poczekaj na weryfikację konta. W ciągu kilku dni sprawdzone zostanie twoje konto oraz katalog na Facebook’u.
Dodaj znaczniki produktów lub naklejek. W ustawieniach firmy na koncie firmowym wybierz pozycję „zakupy”. Następnie wybierz katalog produktów z funkcją zakupów na Instagramie. Gotowe.
Pamiętaj, żeby oznaczać tylko produkty, które są widoczne na zdjęciu lub na filmie. Oznaczenie produktu nie pojawi się, jeśli nie zostanie on zatwierdzony lub jeśli nie jest oryginalny.
Utwórz post lub relację
W relacji możesz dodać tylko jedną naklejkę zakupową, za to w poście masz możliwość oznaczyć 5 produktów w przypadku pojedynczego zdjęcia lub 20 w przypadku karuzeli.
Twój post pojawi się na ekranach obserwatorów twojej firmy oraz w zakładce Eksploruj.
Możesz edytować dodany post, lecz nie relację.
Instagram Stories to najlepsze miejsce do przedstawiania historii twojej marki. Tutaj możesz także najlepiej zaprezentować produkt. Pamiętaj o stworzeniu „CTA”, czyli Call to Action. To przyciski, bannery czy pop-upy nawołujące odbiorców do reakcji. Treść musi być krótka, dostosowana do odbiorcy oraz skłaniająca do podjęcia działania.
Kiedy znasz już wszystkie zasady – działaj! Powodzenia.