W obecnych czasach Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym. Korzystają z niego nie tylko osoby, którym zależy na kontakcie ze znajomymi i chcą na dłużej zapisać swoje wspomnienia, ale Facebook stał się bardzo ważnym narzędziem służącym do rozwoju firmy i własnej marki. Facebook pozwala na publikacje zdjęć, grafik oraz dłuższych tekstów. Grafiki i zdjęcia są najlepszym sposobem na przyciągnięcie wzroku i zainteresowanie odbiorcy, jednak każdy twórca może zauważyć, że grafiki i zdjęcia publikowane na Facebooku tracą swoją jakość. Aby zdjęcia były wyświetlane na Facebooku w jak najlepszej jakości, należy zachowywać odpowiednie wymiary grafik na fb.
Wymiary grafik na fb
Wymiary grafik na fb są ogólne dostępne w Internecie i różnią się w zależności od tego, co chcemy opublikować i gdzie chcemy je opublikować. Wymiary grafik na fb są bardzo ważne i marki powinny je poznać, aby zapewnić jak najlepszą jakość treści, które publikują. Zachowanie odpowiedniego wymiaru grafik, a przy tym dobrej jakości, pozwala zainteresować treścią odbiorców, ale też utrzymać ich na dłużej, dlatego że grafiki słabej jakości powodują irytację u wielu osób i bardzo często są ignorowane.
Warto znać, jakie są wymiary grafik na fb do postów, reklam oraz wpływające na wygląd strony. Możemy znaleźć 9 wyróżnionych wymiarów grafik na Facebooku.
Grafiki do postów
Pierwszym i najpopularniejszym rodzajem grafik na Facebooka są grafiki do postów. Są to grafiki, które najczęściej docierają do odbiorców, dlatego warto zadbać o to, aby ich jakość była jak najlepsza. Grafiki w postach na Facebooku powinny mieć 940 na 788 pikseli. Ponadto grafiki w postach na Facebooku są świetnym źródłem informacji na temat marki, produktów i jej oferty, dzięki czemu odbiorcy mogą zainteresować się ofertą danej marki.
Innymi ważnymi grafiki są zdjęcia profilowe i zdjęcia w tle. Te zdjęcia pełnią rolę wizytówki firmy, dlatego ważne jest, aby były jak najlepszej jakości. Logo firmy powinno mieć wymiary 500 na 500 pikseli. Wymiary zdjęcia w tle powinny wynosić 1920 na 1080 pikseli.
Warto znać również wymiary grafik reklamowych. Reklama w przeglądarce na stronie Facebooka oraz reklama sklepu powinna mieć wymiary 1200 na 628 pikseli, a reklama w aplikacji mobilnej powinna wynosić 810 na 450 pikseli.
Bardzo ważne są również wymiary grafik na fb w relacjach, ponieważ relacje pozwalają na szybkie opublikowanie informacji i dotarcie do odbiorców. Grafika w relacji na Facebooku powinna mieć wymiary 1080 na 1920, aby opublikowany obraz był w jak najlepszej jakości.