Marketing firmy to szereg przemyślanych działań, mających na celu zachęcenie klientów do zakupu produktu lub skorzystania z oferowanej usługi. Nad odpowiednią promocją i reklamą największych przedsiębiorstw pracuje zespół kreatywnych i wykwalifikowanych specjalistów. Jednak zastosowanie interesujących technik marketingowych istotne jest także w przypadku małych firm, które dopiero próbują przebić się na rynku.
Kolorystyka logo
Jedną z ciekawych technik jest przemyślana kolorystyka np. logo firmy czy banneru reklamowego, ponieważ kolory w marketingu mają bardzo duże znaczenie. Ich funkcją jest wzbudzenie określonych emocji w kliencie oraz co za tym idzie wywarcie wpływu na jego zachowanie, czyli zachęcenie do zakupu lub skorzystania z usługi. Oglądając logo poszczególnych firm warto zastanowić się jakie emocje chciały wzbudzić w odbiorcach osoby zajmujące się ich marketingiem.
Przykłady powiązań kolorystycznych w logo
Kolor czarny jest oznaką prestiżu i elegancji. Często decydują się na niego marki odzieżowe, takie jak Reserved czy Orsay. Czerń bywa często łączona z bielą, w celu ukazania balansu oraz oryginalności produktu, jak np.w przypadku Apple. Niebieskie logo ma za zadanie wzbudzić zaufanie klienta. Dlatego bywa często używane przez firmy ubezpieczeniowe – Warta, PZU, świadczące usługi finansowe – Visa, Deutsche Bank oraz portale społecznościowe i komunikatory internetowe – Facebook, Skype. Zieleń ma zbliżyć nas do natury oraz pozwolić się zrelaksować. Ten kolor wykorzystują więc korporacje produkujące na potrzeby rozrywki klienta, takie jak kawiarnie – Starbucks czy serwisy internetowe takie jak Spotify. Kolejnym kolorem jest fioletowy, który ma wzbudzić w kliencie kreatywność i pobudzić do działania. Na logo o tej barwie zdecydowały się m.in. Yahoo czy T-mobile. Czerwień oznacza zaś ekscytację, pasję i determinację. Jako, że ten kolor silnie przyciąga uwagę klienta, czerwone logo wybrało wiele globalnych marek, takich jak Coca-Cola, KFC czy Pinterest. Kolor pomarańczowy ukazuje z kolei przyjazne nastawienie do klienta i ma prowadzić do wykształcania się więzi. Pomarańczowe logo ma m.in. Blogspot czyli serwis internetowy służący do blogowania, w którym istotny jest kontakt między użytkownikami. Żółty jest symbolem optymizmu i pozytywnego nastawienia. Dlatego wiele różnorodnych korporacji, takich jak McDonald’s, Nikon czy Ikea zdecydowało się na logo o tej barwie.
Jak widać kolory w marketingu pełnią bardzo istotną funkcję, ponieważ mają wzbudzić określone uczucia w kliencie, a co za tym idzie zachęcić go do wyboru danego produktu lub usługi. O znaczeniu kolorystyki w marketingu warto pamiętać zarówno przeglądając reklamy jako potencjalny klient, jak i samemu zajmując się tworzeniem strategii marketingowej.